Butlletí de l’Autcat | Març 2023

Entrada publicada el 30/03/2023

Els autònoms que utilitzin plàstics no reutilitzables hauran de presentar la seva autoliquidació a l’abril

La majoria dels autònoms que fabriquin o adquireixin plàstics no reutilitzables en els seus negocis han de presentar l’autoliquidació de l’impost amb periodicitat trimestral. És a dir, el mes vinent hauran de tributar a Hisenda 0,45 cèntims per cada quilogram de plàstic adquirit durant els tres primers mesos de l’any.

En paral·lel, i de manera mensual, tots els negocis han de remetre a l’Agència Tributària un llibre d’existències, en el qual es registrin totes les operacions de compravenda de plàstics d’un sol ús, en el qual es constatin les dates, el pes o la classificació del producte -envasos no reutilitzables, productes plàstics semielaborats destinats a l’obtenció dels envasos o productes que continguin plàstic- entre altres conceptes.

Com a excepció, l’Agència Tributària permet enguany retardar la presentació d’aquest registre fins al mes de juny per als treballadors per compte propi que ho desitgin, encara que aquests hauran de fer al juliol la liquidació de l’impost corresponent als primers sis mesos de l’any en un sol pagament.

Consulta e nostre assessor

Hisenda estudia un règim per eliminar l’IVA als autònoms que facturin menys de 85.000 euros a l’any

L’Agència Tributària està treballant amb les organitzacions d’autònoms per a posar en marxa un nou règim fiscal que permetria a milers d’autònoms quedar al marge de l’IVA i no haver de presentar les seves autoliquidacions trimestrals. La idea que s’està estudiant és que tots els treballadors per compte propi que facturin menys de 85.000 euros (100.000 euros sense estar en activitats intracomunitàries) només hagin de presentar una declaració anual de les seves vendes per a demostrar que compleixen els límits per a no estar subjectes a aquest impost indirecte.

Més informació

Obertura XII Convocatòria d’ajudes “ACCEDEMOS”

Un any més, Fundació MAPFRE ha obert la seva convocatòria d’ajuts a l’Ocupació “ACCEDEMOS”, unes ajudes dirigides per a la generació d’ocupació, a petites empreses, autònoms i entitats socials fins a 6 treballadors, les quals podran sol·licitar i, en el seu cas, rebre una ajuda de fins a 4.635 euros a fons perdut, per la creació d’un lloc de treball per  a una persona major d’edat.

En què consisteix l’ajut?

  • El nou empleat ha d’haver estat com a mínim els 30 dies previs a la seva contractació en situació legal de desocupació. La durada mínima del contracte de treball a partir de la data de sol·licitud de l’ajuda ha de ser de 9 mesos, aconsellable 1 any, encara que es prioritzen els contractes indefinits.
  • La contractació s’ha d’haver produït en data igual o posterior a l’1 de gener de 2023.
  • Queda exclòs el contracte d’autoocupació.

La convocatòria finalitzarà quan es concedeixin les ajudes previstes, o, en el seu defecte, el 29 de setembre de 2023. Per a sol·licitar una de les 450 ajudes disponibles, s’hauran de complir tots els requisits descrits en les bases.

Més informació

Guia d’impostos per a pimes i autònoms – 2023: tot el que necessites per a la seva correcta gestió

Estar al dia en les obligacions tributàries de pimes i autònoms és una de les claus per al correcte funcionament de l’empresa.

Conèixer no només els impostos que la teva pime o empresa ha de presentar, sinó també altres detalls essencials, com ara; dates, models, dades necessàries per al seu correcte emplenament són aspectes importants per a realitzar una gestió eficaç. Disposar de tots aquests elements facilita la tasca. Per aquest motiu, us facilitem aquesta guia senzilla i pràctica amb dades totalment actualitzades.

Més informació

Formació en prevenció de riscos laborals per a persones treballadores autònomes

L’Institut Català de Seguretat i Salut Laboral del Departament d’Empresa i Treball inicia una nova edició del Seminari en línia de prevenció de riscos laborals per a persones treballadores autònomes.

Es tracta d’una activitat virtual, auto-formativa, asíncrona i gratuïta amb una durada aproximada de 6 hores, en la que podràs aprendre a impulsar la gestió de la prevenció de riscos laborals.

Els continguts de la formació són els següents:

  • Exposició dels beneficis que aporta gestionar la prevenció de riscos laborals.
  • Orientació sobre com fer aquesta gestió per aconseguir millorar les condicions de seguretat i salut laboral.
  • Elements de reforç (7 píndoles audiovisuals) i exercicis que ajudaran a assimilar els conceptes.

Les inscripcions estaran obertes del 6 de març fins al 15 de desembre de 2023.

Per a qualsevol dubte us podeu posar en contacte amb inscripcions-icssl.treball@gencat.cat

Formulari d’inscripció

Evitem els Accidents Laborals per Caiguda d’Altura

Cada cop són més freqüents les intervencions en les cobertes d’edificis. La instal·lació d’equips de climatització, antenes i intervencions destinades a reduir la demanda energètica de l’edifici, així com obres de rehabilitació i millora en cobertes i patis, cobertes verdes i la creixent demanda d’instal·lacions d’energia solar, en són alguns exemples.

Aquestes intervencions suposen uns increments dels treballs en altura.

Les caigudes d’altura, i especialment les caigudes des de les cobertes dels edificis (teulades, celoberts i terrats), són una de les principals causes d’accidents de treball greus i mortals que tenen lloc a Catalunya.

Per aquest motiu, l’ICSSL, va endegar, a finals de l’any passat una campanya adreçada a tots els agents que intervenen en aquest tipus de treballs: persones i usuàries dels edificis; personal tècnic que defineix la intervenció, personal tècnic d’obra i personal tècnic de prevenció; empreses instal·ladores i persones treballadores autònomes que assumeixen els treballs, i persones treballadores que el realitzen.

Per impulsar aquesta acció de sensibilització, conjuntament amb els materials elaborats (vídeos i guies), l’ICSSL va organitzar aquesta jornada, el passat 7 de març, on es volia donar veu a tots els agents involucrats, amb l’objectiu que es prengués consciència, des del seu disseny fins a la seva realització i manteniment posterior.

Més informació

Sabies que la facturació electrònica serà obligatòria a l’estat espanyol a partir d’aquest any?

Ja és oficial. Totes les empreses i persones treballadores autònomes hauran d’expedir i remetre factures electròniques en les seves relacions comercials amb altres empreses o autònoms. En aquest sentit, doncs, totes les empreses i persones treballadores autònomes hauran de generar factures a través d’eines digitals connectades directament amb l’Agència Tributària. Tot i així, és important recordar que aquesta nova norma no s’aplica en factures dirigides a consumidors finals.

Més informació

S’amplien els terminis de presentació de sol·licituds dels tres segments del Programa Kit Digital

Us informem que el Ministeri d’Assumptes Econòmics i Transformació Digital ha aprovat la Resolució de 28 de febrer de 2023 de la Direcció General de l’entitat pública empresarial Red.es que modifica les convocatòries d’ajuts destinades a la digitalització d’empreses dels segments I, II, III del Programa Kit Digital.

Més informació

Vols que t’ajudem a implantar polítiques d’igualtat a la teva empresa?

S’ha posat en marxa l’Oficina d’Igualtat de la Cecot, un nou espai amb informació, assessorament i recursos per acompanyar a les empreses en el seu camí cap a la igualtat. Així doncs, des de la Cecot creiem que és important ajudar a les pimes a implantar accions per ajudar a que totes les persones treballadores gaudeixin d’igualtat de condicions i oportunitats en el seu lloc de treball. En definitiva, ajudem a la teva empresa a complir amb la normativa vigent i gaudir dels beneficis d’implementar la igualtat de gènere a l’empresa.

Més informació

Oficina de Finançament de la Cecot

Necessites finançament per a la teva empresa? Tens una idea emprenedora i necessites ajuda per tirar-la endavant? Des de la Cecot posem tots els nostres esforços per ajudar-te, oferint-te serveis de qualitat i adaptat a les necessitats del teu projecte.

Més informació

Fes créixer o consolida la teva empresa amb la Cecot.

Ara, més que mai, som al costat d’empreses i persones treballadores autònomes per ajudar-les a fer el salt que necessiten per adaptar-se a la nova realitat i seguir creixent. Per això, t’oferim assessorament i càpsules gratuïtes en un ampli ventall d’àrees amb l’objectiu que puguis consolidar i fer créixer el teu negoci. 

Si ets una persona treballadora autònoma i vols donar un impuls al teu projecte, aquest servei t’interessa. Recorda, però, que les places són limitades. No esperis a l’últim moment per inscriure-t’hi. Els serveis que ofereix aquest programa es poden gaudir de manera presencial, en línia o de manera híbrida. 

Reempresa
Al Centre de Reempresa acabem l’any amb una molt bona notícia. Estrenem app perquè puguis dur sempre Reempresa a la butxaca!

Disponible per a dispositius Android i Apple

Tots els anuncis de Reempresa a la teva mà

Informació del servei

Enllaç presentació Pla de pensions: Nou Pla de Pensions per a Autònoms | Pla Autcat Futur Autònoms – YouTube

Patrocina: Caixa d’Enginyers

Amb el suport del: Departament d’empresa i Treball