Butlletí de l’Autcat | Novembre 2023

Entrada publicada el 04/12/2023

Optimitzant Vendes i Fidelització: Un Resum de les Estratègies Destacades per Professionals Autònoms

El passat 15 de novembre, es va abordar amb èxit la sessió de: tècniques de venda per a persones treballadores autònomes. Durant aquest sessió, Montse Soler, assessora en vendes de la Cecot es va posar en relleu la importància de la integració de les vendes i la fidelització dels clients per a professionals autònoms. S’hi va fer referència a la “hipòtesi de la reina vermella” com una metàfora de la necessitat constant de millorar i adaptar-se en un entorn competitiu.

Els temes clau van incloure estratègies per a la captació, gestió i fidelització de clients, amb una atenció especial a la categorització de clients per optimitzar les vendes. Es van presentar plans d’acció concrets per incrementar les vendes als clients actuals, recuperar aquells perduts o antics, i atreure nous clients.

En l’àmbit de les tècniques de venda, es va destacar l’ús efectiu de l’escolta activa i la metodologia SPIN SELLING. Es van abordar factors crucials en les vendes B2B, com la comprensió del producte, les habilitats del venedor, les necessitats del client i la reputació de l’empresa. Per a més detalls i per reviure la sessió, et convidem a visitar el nostre lloc web, on podràs accedir a la presentació si te la vas perdre.

Més informació

Presentació dels informes en clau de gènere 

Descobriu les conclusions destacades dels dos informes d’Autcat en col·laboració amb la Fundació Cecot Persona i Treball, sobre les persones treballadores autònomes en clau de gènere:

  • La perspectiva de gènere en el col·lectiu de les persones treballadores autònomes
  • Organització del temps de treball i corresponsabilitat en les persones treballadores autònomes

Analitzarem les desigualtats existents i explorarem estratègies per millorar la igualtat de gènere i la corresponsabilitat. Una oportunitat per conèixer la realitat actual i iniciar converses significatives cap al canvi. 

🗓️ 14 de desembre
🕛 10.30 h a 11.30 h  📍  Cecot, carrer Sant Pau, 6 08221 Terrassa

Inscriu-te

La Cecot proposa canvis profunds a l’Administració Pública

La Cecot, juntament amb altres membres del Fòrum d’Entitats per a la Reforma de l’Administració (FERA) han presentat propostes significatives a la Presidenta del Parlament de Catalunya, Anna Erra i diputats de diferents grups parlamentaris, per la millora de l’administració pública, amb l’objectiu de potenciar la seva eficiència. Aquest conjunt de propostes inclou l’impuls de la direcció professional, la simplificació dels tràmits i la lluita contra la corrupció.Xavier Panés president de la Cecot, ressalta la necessitat urgent de modernització per afrontar els reptes futurs. Destaca, a més, la responsabilitat en la gestió dels fons públics com a garantia per mantenir la confiança dels ciutadans i assegurar el funcionament eficient de l’administració. 

Més informació

Planifica el teu futur: Solucions financeres per a Autònoms 

En un context on l’esperança de vida s’allarga i els canvis demogràfics són notables, complementar les pensions públiques amb plans de pensions esdevé una estratègia crucial.

El Pla Autcat Futur Autònms, t’ofereix motls avantatges:

  • Estalvi fiscal transparent.
  • Rendiment optimitzat amb baixes comissions
  • Llibertat d’aportacions addicionals
  • Optimització fiscal mitjançant la reducció de l’IRPF.

Aquest pla, és gestionat per Caixa d’Enginyers Vida i Pensions, destaca pel seu suport personalitzat i compromís amb inversions socialment responsables. Representa una oportunitat clau per a una presa de decisions financeres més informada i una millor preparació per al futur. 

Més informació

Treball incrementa les ajudes a l’Economia Social, el treball autònom i la responsabilitat social de les empreses

El Ministeri de Treball i Economia Social ha elevat les subvencions un 165% des del 2020, arribant als 11,6 milions d’euros. Yolanda Díaz, vicepresidenta segona i ministra de Treball, ressalta la importància del treball autònom, l’Economia Social i la responsabilitat social empresarial en el teixit productiu. S’ha prioritzat l‘agilització de tràmits per assegurar una distribució ràpida dels fons. El 44% s’ha destinat al treball autònom, coincidint amb l’Estratègia Nacional de Foment del Treball Autònom 2022-2027. L’Estratègia Espanyola d’Economia Social 2023-2027 reafirma el suport amb un 37%. Un 19% s’ha enfocat a impulsar la responsabilitat social empresarial, consolidant la intenció ministerial d’avançar en el progrés social.

Més informació

Obtenir finançament per a autònoms: El camí cap a un creixement empresarial

Amb l’Oficina de Finançament, facilitem l’accés a solucions financeres adaptades a les teves necessitats, així com a un assessorament personalitzat. Des d’eurocrèdits fins a microcrèdits i l’accés a xarxes de Business Angels, t’ajudem a trobar el finançament necessari per al teu creixement empresarial. És un suport integral que inclou reunions personalitzades i orientació en la preparació de la documentació. L’Oficina de Finançament és una eina més per potenciar els negocis, fent possible la materialització dels Teus projectes amb èxit. 

Més informació

65 serveis que ofereix la Seguretat Social mitjançant els SMS

Si ets autònom i no tens mitjans d’autentificació digital, la Seguretat Social manté actualitzada un accés a 65 serveis mitjançant l’enviament d’un SMS. Aquests serveis inclouen tràmits rellevants com alces i baixes laborals, certificats i altres gestions. Actualment, no es poden concertar cites prèvies amb la Seguretat Social. Encara que pots registrar el teu telèfon per accedir-hi, és possible trobar problemes tècnics en aquest procés. Per obtenir ajuda amb aquests tràmits, la Seguretat Social ofereix suport als autònoms

Llegeix la notícia

Què és el Kit Digital?

El Programa Kit Digital, impulsat pel Govern d’Espanya a través de Red.es, ha concedit més de 300.000 ajudes per valor de 1.350 milions d’euros a autònoms i pimes. Aquest programa ofereix bons digitals per implantar solucions digitals en empreses de menys de 50 empleats, amb 12 opcions disponibles. Les solucions abasten àrees com la creació de pàgines web, comerç electrònic, gestió de xarxes socials, facturació electrònica i eines per millorar la gestió empresarial. Després de rebre l’ajuda, els beneficiaris tenen sis mesos per contractar agents digitalitzadors que implementin les solucions triades. L’objectiu és facilitar la digitalització i millorar la competitivitat de les petites empreses i autònoms a Espanya, preparant-los per a l’entorn digital i les demandes futures del mercat.

Més informació

Com t’afectarà la pujada de l’SMI el 2024

El Govern proposa incrementar el Salari Mínim Interprofessional (SMI) d’acord amb la inflació, afectant els costos dels autònoms. La proposta inicial suggereix un augment d’almenys 40 euros, situant-lo en 1.120 euros al mes per 14 pagues. Això representaria un increment anual de més de 720 euros per empleat pels autònoms. Els sindicats pressionen per un SMI de 1.200 euros, cosa que elevaria encara més els costos per als negocis. Aquest augment està vinculat a un creixement del 50% en cinc anys, generant preocupacions financeres pels autònoms amb empleats, que podrien haver de fer front a majors despeses salarials.

Llegeix la notícia

Pòdcast EmprènCat | Referents territorials i finançament

Tres experts formats per Oriol Sans, Senior Startups Manager d’ACCIÓ, Fernando Sola, responsable d’Accelera (Impact Hub) i Isabel Giménez, mentora de Women Angels 4 steam, disposen de 100.000 € per invertir en 5 startups de diferents punts del territori que ja van estar assessorades per entitats de la Xarxa Emprèn: Pictolex (Barcelona), Tensor Medical (Girona), Escape the Town (Lleida), Arbre Team (Tarragona) i Newex (Álex Cerón Catalunya Central).

Qui s’hagués emportat més finançament?

Escolta’l